آیا بهادری هنوز برگ برنده خود را رو نکرده است؟
این روزها تنها داشتن ولوم بهتر جهت شنیده شدن کافی نیست! حتی اگر بگوییم «صوت خواننده» دیگر یک شانس جهت خوب یت آلبومهای موزیک به شمار نمیرود کم بیراه نگفته ایم. بازار آهنگ پاپ به مرور زمان خیلی وسیع شده و سلایق بسياري را در بر میگیرد.
آلبومهای مفرق ی انتشار میشود و هریک به نوبهای موفق یا با شکست مواجه میشود. مخاطب موزیک ، امروز بیش از هرچیز دیگری به محتوای ترانهها و ملودیهای تهیه و تولید شده توجه میکند. این توجه ات به میزانی رسیده که اکثر خوانندهها را مجبور به تهیه و تولید اثار غنی کرده است.
هم اکنون ، نام «امیرعلی بهادری» برای دو گروه شنوندگان تولیدکنندگان موزیک نام آشنایی است. همکاری با تعداد بسیار زیاد ی از خوانندگان نام آشنا همچون «زانیار خسروی»، «مهدی یراحی»، «نیکی حقشناس» و بسياري دیگر به عنوان ترانهسرا و موزیک ساز سبب شده تا نسبت بهبقیه همکاران خود موفق یت کسب نماید .
اما احتمال دارد موفق ترین او به عنوان موسیقی ساز شاعر در آلبوم «مثل مجسمه» از مهدی یراحی باشد. ملودیهایی مفرق ترانههایی شنیدنی که با تنظیمهایی از سعید زمانی، آرون حسینی هومن نامداری اخت شده آثار ماندگاری را به جای گذاشته است.
هم اکنون نوبت به خود او رسیده است. نه تنها شنوندگان او را قضاوت خواهند کرد؛ بلکه مورد قضاوت وقت نیز قرار میگیرد. اینکه او تمام شعر و ملودیهای ماندگار را به افراد دیگر داده تنها یک آلبوم گذرا برای ساخته؛ یا اینکه برگ برندهای در دست دارد و یا فقط شانس با او همراه بوده است؟
به عقیده بسياري از شنوندگان، آلبوم «درود ساده» نسبت بهبقیه آثاری که «امیرعلی بهادری» تا کنون به عنوان ترانهسرا و موسیقی ساز در آنها حضـور داشته است، ضعیفتر است. عده دیگری آلبوم او را مبوسیله رو به بالا بررسی میکنند و این بدین معناست که آنها انتظار زیادتری از اثار او دارند.
اما عدهای آلبوم او را یکی از برترین آثار ارائه شده در سال ۹۴ میدانند. از هر منظر که به این اثر نگاه کنیم؛ احتمـا لا گروه سوم درست فکر میکنند. با توجه به این موضوع که در نیمه دوم سال ۹۴ آلبوم آهنگ خیلی بهتر ی منتشر نشد، ابه احتمال زیاد لا «درود ساده» یکی از برترین اثاری است که انتشار شده است.
با این وجود شنیدن آلبومی ۳۸ دقیقهای، که ۳ قطعه از ۱۰ قطعه آن دوباره تکرار ی است نسبتا حوصلهبر است؛ براي چه که میانگین زمان به احتمال زیاد ت خیلی کوتاه است زیاد زود به انتهای آلبوم میرسیم.
فضای کلی آلبوم اما آرام و دلنشین است و مجموعهای از عاشقـانه های امیرعلی بهادری را در گنجانده است. کمتر خوانندهای را پیدا میکنید که به اضافه خوانندگی توانایی تولید و ساخت ملودی و شعر داشته باشد این نسبتا یکی از نقاط قوت اثار بهادری است.
احتمالا او بهتریـن کارهایش را برای خودش نگه نداشته باشد؛ اما آلبوم او حرفهایی هم جهت گفتن دارد. آلبومی که از نظر حضـور هنرمندان مختلف نسبتا خلوت است و موسیقی های آن بوسیله آرون حسینی پیمان میرزایی تنظیم شده است. نقطه اوج آلبوم ولی همچون آلبوم «مثل مجسمه» مهدی یراحی که به قطعهای با تنظیم «آرون حسینی» متصل بود، به موزیک «نقطه کور» با تنظیمی از همین تنظیم کننده متصل است. درست در جایی که شاید محیط کلی آلبوم رو به افول است؛ حضـور این قطعه با فضای مفرق نسبت بهبقیه آثار، شنونده را به وجد میآورد.
از نظر ساختار موزیک نیز، جنبههای موسیقی الکترونیک بر این آلبوم غالب است.
این روزها کمتر آلبوم پاپی را میشنویم که شنوندگان با اکثر حتمـا ت آن رابطه برقرار کنند. آلبوم «سلام ساده» از امیرعلی بهادری شاید خیلی ایده آل نباشد ولی به احتمال زیاد این شانس نبوده که آن را به این نقطه کشانده است. شکی نیست این خواننده حرفهایی برای گفتن دارد و به زودی برگهای برنده خود را رو خواهد کرد.
مرداد ۱۵, ۱۳۹۸
مرداد ۱, ۱۳۹۷
تیر ۲, ۱۳۹۷
دی ۲۴, ۱۳۹۶