تبلیغات اینترنتی درمقابل تبلیغات چاپی سنتی
ویژگی ها ی تبلیغات اینترنتی درمقابل تبلیغات سنتی، از نظر نرخ ، قابلیت دسدلهره و ترس ی، گستردگی بازاریابی، و قابلیت ارتقا حاشیه سود خیلی فراتر است. نظر به اینکه متدهای تبلیغی چاپ و نشر سنتی آزموده شده و پابرجا هستند ، ولی روند تکنولوژیکی اینترنت، در هر زمینه ای از آن پیش افتاده و بهتر است. در بررسی این گفته، موارد زیر را در هر از حوزه های فوق الذکر در نظر گیرید.
برای درک بهتر فرق ها، می بایست شرح اتی در مورد هریک از این رسانه های تبلیغاتی داده شود. تبلیغات چاپی سنتی از تضمینات عادی بازاریابی تشکیل شده است. این تضمینات حاوی بروشور، نشریه، تبلیغات روزنامه، بیل بورد، کارت ویزیت، امثال این است . تبلیغات اینترنتی، آمیزه ای از دستگاه های الکترونیکی است، یک رایانه یا سِروِر، که همان تضمینات بازاریابی را در وب سایت های پیشرفته مستقر می نماید . در آخر، تبلیغات فروشی مثل “یکی بخرید، دوتا ببرید” یا “%۲۰ تخفیف، فقط این هفته”، عملکرده ایی که هر مجموعه باید به آن متعهد باشد برای انتقال آن اطلاعات به خریداران مشتریان، به تبلیغ اضافه می شود.
در بررسی نرخ های تبلیغات چاپی سنتی، نرخ های هنگفتی جهت طراحی تبلیغ برای هر نوع فروش خدمات، نرخ ی چاپ و نشر، و تسهیلات انبار کردن این بسته های تبلیغ متحمل می شود. به علاوه، نرخ ی پخش و انتشار این تبلیغات نیز باید در نظر گرفته شود؛ هزینه ی کار جمع آوری اجناس، حمل نقل برای تحویل تبلیغات چاپ شده، اما ، هزینه ی پست. وقتی این نرخ ها در رسانه های جمعی تلویزیون و رادیو به کار بسته شود، حتی این مبلغ به اعداد پنج یا شش رقمی خواهد رسید. چنانچه یکی از این تبلیغات چاپی به تصحیح اشکالات داشته باشد، بایستی تمام ی این نرخ ها از نو پرداخت شود. برای شرح این مطلب، هر روزنامه یا مجله ای که خواستید را باز بکنید و آنها را به دقت ارزیابی بکنید —در تمام ی آنها بخش هایی مساله دار وجود دارد که نیازمند بازبینی و تغییر است.
در مقابل، با اینکه نرخ ی اولیه شروع یک وب سایت اینترنتی ممکن است گهگاه با تعرفه ی یک تبلیغ چاپی سنتی ویژه یک نوع فروش قابل مقایسه باشد، اما به دلایل زیر هزینه ها به طور قابل ملاحظه ای پایین تر است؛ هیچ نرخ ای صرف پست، انبار، تحویل آگهی های تبلیغاتی، و یا طراحی برای هر آگهی ، نمی شود. وبسایت های اینترنتی قابل استفاده ی مجدد و قابل مرمت بوده پرداخت های ماهیانه وب وبسایت حداقل هستند . در تحلیل ویژگی ها ی تبلیغات اینترنتی، مسئله ی بازبینی و تغییر اشکالات اگهی ها نیز شایان ذکر است که هیچگونه نرخ ی آنچننی صرف آن نمی شود این بازبینی ات فوراً قابل انجام هستند .
در بررسی قابلیت دساسترس ی این تبلیغات باید گفت که تبلیغات چاپی سنتی زمان-مرکز هستند . ساعت های یک حرفه یا خدمت محدود به ساعاتی است که آنها باز باشند و در نتیجه خریداران در ساعات بسته بودن آن محدودیت خواهند داشت. به علاوه، اگهی تنها برای دوره ی زمانی ویِژگزینشه مناسب قابل مصرف است. به محض خاتمه ی آن دوره ی زمانی، بایستی همان میزان تعرفه صرف انجام کارهای اطلاعیه نو شود.
درحالیکه قابلیت دساسترس ی یک وب سایت اینترنتی به مشتریان و خریداران این امکان را می دهد در هر از ۲۴ ساعت شبانه روز بدون هیچ تعطیلی، به اطلاعات مهمتر از آن به فروش دسدلهره و ترس ی داشته باشند. به علاوه، برای دادن هر اطلاعیه جدید ، نیاز به صرف همان میزان تعرفه نیست، در مدت كمي نیز این کارها قابل انجام هستند .
در بررسی ویژگی ها ی متدهای تبلیغاتی اینترنتی در مقابل متدهای چاپی سنتی، گستردگی بازاریابی مصرف کننده شایان ذکر است که متد سنتی محدودیت های جغرافیایی خیلی ی دارد تنها در ناحیه ی مکانی قابل مشاهده می باشند جهت بازاریابی ملی نیاز به صرف هزینه ی بسیار زیاد هنگفتی است.
در این رابطه، تبلیغات اینترنتی کاملاً برعکـس متد سنتی است و هیچ محدودیت فیزیکی جغرافیایی ندارد. انجام گیری این تبلیغات به صورت کشوری و یا حتی جهان ی هیچطور محدودیتی ندارد و تمام قادر به مشاهده ی این اطلاعیه ها هستند . جهت هر مصرف کننده که رایانه ی داشته باشد، که در این عصر تقریباً حاوی تمام ی مصرف کنندگان می شود، قابل دسترس و نگرانی ی است.
خط انتها این است که ویژگی ها ی تبلیغات از طریق اینترنت از نظر تعرفه ، قابلیت دساسترس ی، گستردگی بازاریابی، قابلیت ارتقا حاشیه سود زیاد فراتر از متد تبلیغات چاپی سنتی است.
ویژگی ها ی دیگر
تبلیغات اینترنتی وسیع است
با افزایش اطلاعات در اینترنت، زمانی که افراد زمان خود را صرف آن می کنند افزایش می یابد، و همین مسئله بازار تازه ای جهت تبلیغات اینترنتی باز کرده است. اکثر شرکت ها شرکـت های بزرگ و توانگر در جهان تمام هم غمشان به دست آوردن یک تکه جا برای تبلیغ در اینترنت است تا تمام بتوانند اطلاعیه ها ی آنها را بخوانند و استقبال کنند.
تبلیغات اینترنتی متمرکز است
تبلیغات اینترنتی، متدهای متمرکز هدفداری برای شرکت ها و مجموعه هایی که قصد تبلیغ دارند ارائه می دهد که ضمانت می کنند که تمام ی افرادی که تبلیغ را مشاهده می کنند به طور قطع خرید هم می کنند. پس دیگر از فکر تبلیغات سنتی قدیمی در روزنامه درآیید، تبلیغات اینترنتی را امتحان بکنید !
تبلیغات اینترنتی قابلیت ردگیری بینندگان را فراهم می نماید
برآورد تعداد افرادی که ممکن است تبلیغ در روزنامه را مشاهده کنند، تقریباً غیرممکن است . اما تبلیغات اینترنتی این امکان را دارد که تعداد افراد بیننده ی آن تبلیغ را ردگیری نماید . از این طریق معین می شود که چه تعداد افراد با مشاهده ی یک تبلیغ به وب وبسایت اصلی آن هم سر می زنند چه تعداد مشتری از طریق آن تبلیغ اضافه می شود.
تبلیغات اینترنتی حق الزحمه ی اولیه ی کمتری دارد
چنانچه بودجه ی محدودی دارید، تبلیغات اینترنتی بسیار زیاد مقرون به صرفه تر از تبلیغات چاپی سنتی برای شما خواهد بود. تبلیغ معمولی به متد سنتی می تواند چند صد هزار تومان جهت شما هزینه بتراشد. اما، با تبلیغ بر روی وب سایت های زیاد دیده شده زیاد در این تعرفه ها صرفه جویی خواهید کرد. با اینروش شما فقط زمانی باید پول بپردازید که بیننده ای روی تبلیغ شما کلیک نماید .
تبلیغات اینترنتی ارزان تر است
به خاطر طبیعت متمرکز هدفدار تبلیغات اینترنتی قابلیت ردگیری تاثیر گذار و کارآمد بودن تبلیغ، نرخ های وارده زیاد کمتر از تبلیغات سنتی خواهد بود.
تبلیغات اینترنتی حوزه ی دساسترس ی وسیع تری دارد
از این جهت که اینترنت در تمام ی جهان قابل استفاده است، تبلیغ شما هم می تواند بوسیله تمام ی افراد روی کره ی زمین دیده شود. و به جای اینکه دنبال انتشاراتی ها، روزنامه ها، ایستگاه های رادیویی تلویزیونی مختلف باشید، با یک تبلیغ می توانید در همه جهان دیده شوید.
و به طور کلی، تبلیغات اینترنتی راه بسیار زیاد بهتر ی جهت با اطلاع کردن تمام جهان از تولیدات یا خدمات خود به طریقی زیاد کم هزینه و کارآمد است .
ارسال ایمیل مستقیم یا تبلیغات آنلاین؟
اگر شما هم به اندازه ی من در اینترنت سابقه داشته باشید، می دانید که زیاد چیزها در آن تغییر کرده است. ۶ یا ۷ سال قبل چنانچه کاری در اینترنت داشتید، برقررای رابطه با افرادی که مایل به همکاری با شما بودند، زیاد آسان تر بود. این روزها تمام چیز تفاوت کرده است. مردم جهت گرفتن اطلاعات در مورد تولیدات یا خدمات شما، پرسش نامه های آنلاین پر می کنند اما وقت ی سعی می بکنید با آنها ارتباط برقرار کرده یا ایمیل بزنید، دیگر پاسخگوی ایمیل ها یا ارتباط های شما نخواهند بود و شما دیگر خبری از آنها پیدا نخواهید کرد.
وقت ی بر روی اینترنت تبلیغ می بکنید ، پرسش نامه های آنلاین دریافت می بکنید ، همین مسئله اتفاق می افتد. چنانچه سعی بکنید با کسی که پرسش نامه ای دررابطه با تولیدات یا خدمات شما پر کرده است ارتباط برقرار کرده یا ایمیل ارسال بکنید ، تقریباً %۹۰ پاسخی دریافت نخواهید کرد.
اینترنت، غیرشخصی ترین چیزی است که طی زندگیتان با آن روبه رو خواهید شد. افراد آنلاین می شوند، سایت های بسیار زیاد ی را زیر رو می کنند، و حتی چنانچه پیامی جهت بازدید از وب سایت شما برای تان بگذارند، به چیزی متعهد نیستند. آنها شما را نمی بینند، شما هم نمی توانید آنها را ببینید، پس این عدم تعهد کاملاً روشن است.
مهمتر اینکه، تعرفه ی ناچیز تبلیغات بر روی اینترنت باعث شده که افراد ناباب بسياري جلب اینترنت شوند که ادعاهای مسخره غیرمسئولانه ی خیلی ی دارند.
به این ، من عقیده دارم که مشتریان اقطعا لی نسبت به وعده هایی که در تبلیغات فروش اینترنتی داده می شود نسبت به آنچه در ایمیل های مستقیم، تلویزیون، رادیو یا روزنامه وعده داده می شود، شکاک تر هستند .
همچنین در ایمیل های مستقیم، فرصت بسیار زیاد بهتری برای عنوان کردن نکات مهم مربوط به تقاضای خود دارید. یک بروشور یا گزارش ویِژگزینشه باز به نسبت پست الکترونیکی یا یک صفحه ی وب در این زمینه فرصت بیشتری به شما خواهد داد.
اما تبلیغات آنلاین بر روی صفحات وب بسیار زیاد ارزان تر از ارسال ایمیل های مستقیم به افراد است . تقریباً چیزی درحدود ۱۲ بیلیون صفحه ی وب وجود دارد هر روز ۱۰ میلیون به آن اضافه می شود. شما می توانید بدون صرف هزینه ای خودتان وب سایت راه اندازی بکنید .
مردم هر روز با درخواست ها و تقاضاهای مختلف گلوله باران می شوند
زمان ی افراد برای تولیدات یا خدماتی در اینترنت جستجو می کنند، موتورهای جستجو صدها هزار وب وب سایت پی روی آنها قرار می دهند. ارسال سوال نامه برای هرکدام از این وب وب سایت ها یا اطلاعیه های موجود در آن خیلی آسان است با کلیک انجام می گیرد. اگر کاربر آنلاین ۱۰ پرسش نامه پر نماید به این مفهوم است که هر کمپانی یا شرکت %۱۰ شانس بسته شدن آن نمونه را دارد. این به مفهومآن پرسش نامه زیاد جدی بوده است. نظر به اینکه نسبتا یکی از ۱۰ نفر حتی زحمت جوابگویی به ارتباط ها ایمیل های شما را به نمی دهد، می توانم بگویم که شما برای بستن یکی از آنها نیاز به ۱۰۰ پرسش نامه دارید.
فرق اصلی بین تبلیغات اینترنتی ارسال مستقیم ایمیل این است که ی شما یک کارت پستال یا نامه به گیرنده ای می فرستید، این بین او شما محفوظ است. آنها ممکن است درخواست یا تقاضای شما را بخوانند و چنانچه مایل بودند با شما ارتباط بگیرند. برخلاف پرسش نامه های آنلاین که در آن کاربر ای آنلاین فرم های ویژه را پر می کنند، هیچگونه تعهدی برای آنها نخواهد داشت. هیچ ارتباطی با شما برقرار نخواهند کرد، هیچ سوالی از شما نمی توانند بپرسند، و پس شما نمی توانید اعتراضات ایرادهای آنها را برطرف بکنید .
مردم از افرادی خرید می کنند که آنها را رفیق داشته و به آنها اطمینان داشته باشند
ی کسی ایمیل شما را میخواند ، تنها راه کسب اطلاعات بیشتر در مورد درخواست شما، برقراری ارتباط با شما خواهد بود. اینکه با شما ارتباط بگیرند نشاندهنده ی این است که در پرسش نامه ی جدیت زیادتری دارند. ی توانستید با آنها حرف بکنید ، خواهید توانست گزارشی تهیه کرده تنها آنزمان است که فروش صورت خواهد گرفت. چنانچه تمام چیز خوب پیش رود، آنها بدون پرس و جو از جاهای دیگر نزد شما خواهند آمد.
به این خاطر است که هیچزمان نبایستی قدرت تبلیغات از طریق پست الکترونیکی مستقیم، رادیو و تلویزیون را دست کم بگیرید. وقت ی از طریق این رسانه ها تبلیغ بکنید ، شانس حرف کردن با مشتریان را پیدا خواهید کرد و فقط آن زمان است که می توانید آنها برای خرید از خودتان قانع بکنید . ولی اینترنت هیچیک از این ویژگی ها را فراهم نمی نماید .
تبلیغات اشتراکی
درست است که ارسال ایمیل مستقیم یا تبلیغات از طریق رادیو و تلویزیون زیاد پرهزینه هستند ، ولی کارایی خیلی زیادتری هم دارند. جهت کمتر کردن این نرخ ها می توانید از تبلیغات اشترکی استفاده بکنید .
من روزنامه ی مکانی را پیدا کردم که به ازای ۱۰،۰۰۰ کاغذ تبلیغاتی ۵٫۵ x 8.5 تمام رنگی تنها ۳۷۰ هزار تومان دریافت می نماید . می دانید چه کار می کنم؟ از شرکت دیگر تقاضا می کنم که در طرف دیگر کاغذ آگهی دهد هزینه ام را با او نصف می کنم. اینکار واقعا ً مقرون به صرفه خواهد بود.
چنانکه تبلیغات آنلاین هر روز پرطرفدارتر شلوغ تر می شود، موتورهای جستجو هر روز الگوریتم را تغییر می دهند، نباید برای حرفه های زیاد مدت روی آن حساب بکنید . چنانچه اینکار را بکنید، دیر یا زود موارد ی برای تان ایجاد خواهد شد. خاطرتان باشد، تکنولوژی خیلی زود تغییر می نماید .
مرداد ۱۵, ۱۳۹۸
مرداد ۱, ۱۳۹۷
تیر ۲, ۱۳۹۷
دی ۲۴, ۱۳۹۶