تیم سویینی، مدیرعامل استودیوی اپیک گیمز، هزینهی تقریبی ساخت Gears of War 4 اپیک گیمز را ۱۰۰ میلیون دلار ارزیابی کرده و همچنین گفته می باشد تنها در صورت دست یابی بازی به موفقیتی پهناور و بزرگ احتمال داشت از بابت ساخت آن هم ضرر ندهند. با زومجی همراه باشید.
تیم سویینی در تازه ترین و جدیدترین مقالهی «پالیگان فیچر» در ارتباط با قبل و همچنین بعدیی اپیک گیمز و همچنین آنکه چرا آن شرکت مدلهای توسعه و همچنین اقتصادی خود را تغییر داده، صحبت کرده می باشد. در آن روایت سویینی در مورد چگونگی اثر گذاری افزایش بودجهی ساخت سری Gears of War و همچنین همچنین عدم توافق با مایکروسافت بر اراده و تصمیم راسخ اپیک گیمز جهت تمرکز اکثرا و بیشتر روی بازیهای مجانی و رایگان (Free-to-Play) صحبت کرده می باشد.
سویینی فاش کرد که هزینهی ساخت بازی ابتدایی و اولیه سری Gears of War در سال شمسی ۲۰۰۶ جهت ایکسباکس ۳۶۰ تنها ۱۲ میلیون دلار بوده می باشد و همچنین آن بازی در نهایت موفق شده حدود ۱۰۰ میلیون دلار دخل و درآمد زایی داشته باشد. او گفت:
آن هم [بازی] خیلی سود آور بود.
هرچند، بودجهی ساخت دنبالهی آن بازی افزایش قابل توجهی داشت. تخمین زده میمی شود که Gears of War 3 هزینهی ساختی حدوداً چهار تا پنج برابر اکثرا و بیشتر از بازی اول (چیزی حدود ۴۸ تا ۶۰ میلیون دلار) داشته باشد. برنامه جذاب و جالب و خوبی اپیک گیمز جهت Gears of War 4 (قبل از فروش حق مالکیت معنوی سری Gears of War به مایکروسافت) آن بوده می باشد که یک بازی ۱۰۰ میلیون دلاری بسازد. او در مورد سری Gears of War در طول آن سال شمسیها گفت:
سود [حاصل از ساخت بازی] کمتر و همچنین کمتر میشد. ما حساب کردیم که در صورتی که قرار باشد Gears of War 4 را بسازیم بودجهی مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری جهت آن هم ممکن بود به راحتی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می شود و همچنین در صورتی که بازی با موفقیتی عظیم روبرو میشد ممکن بود ضرر ندهیم. هر چیزی کمتر از آن میتوانسته بود ما را از آن تجارت خارج کند.
او ادامه داد:
آن چیزی بود که باعث شد ما [به جلو] حرکت کنیم و همچنین مدل اقتصادی [خودمان] را تغییر دهیم.
بازی بعدی اپیک گیمز Paragon، یک بازی مجانی و رایگان و همچنین رقابتی چند نفرهی آنلاین (MOBA) می باشد. آن استدیو روی یک ورژن و نسخهی مجانی و رایگان از بازی Unreal Tournament نیز کار میکند، در حالی که هنوز مدل اقتصادی بازی Fortnite مشخص نشده می باشد. آن مدیر اجرایی همچنین داستانی را در خصوص یکسری اختلاف نظرها بین اپیک گیمز و همچنین مایکروسافت در خصوص بازی Gears of War: Judgment (که توسط استودیوی پیپِل کَن فِلای و همچنین در خارج از اپیک گیمز توسعه یافت) تعریف کرد. او گفت:
هنگامی که ما Gears of War: Judgment را عرضه کردیم، عدهای از کاربران بازی در خصوص تمام مراحل آنلاینی که ما درست کرده بودیم شکایت میکردند. میدانید؟ ما متوجه شدیم که یک سری مشکل وجود دارند که بایستی و حتما دوباره روی آنها کار میکردیم. بایستی و حتما یکسری محتویات جدید میساختیم و همچنین [سپس] قسمت و بخش آنلاین را پیرامون یک بازی جدید عرضه میکردیم، درست مانند آن هم پروژهای که موجب پیدایش Unreal Tornament شد.
ما تمام آن نقشهها را جهت انجام [در سر] داشتیم و همچنین بنابراین به مایکروسافت رفتیم و همچنین گفتیم «هی، ما میخواهیم آن کار را انجام دهیم» و همچنین آنها گفتند «نه، تو نمیخواهید آن کار را انجام بدهید.»
سویینی گفت که اپیک گیمز درخواست هیچ پولی نداشت، بلکه ایدهی آنها به عنوان سازندهی بازی «با مدل اقتصادی [مایکروسافت] سازگاری نداشت و همچنین بنابراین آنها جواب نه دادند.» در آن هم زمان بود که نگرانی سویینی به خاطر حضور در تجارتی که یک شرکت دیگر بین سازندهی بازی و همچنین گیمرها قرار میگرفت، آغاز شد. او گفت:
آن باعث شد که من به وضوح خطر داشتن یک ناشر یا هر کس غیره ای را که بین توسعه دهندگان بازی و همچنین گیمرها قرار میگیرد و همچنین آنکه آن فرایند تا چه حد میتوانسته بود جهت سلامت یک بازی و همچنین طرفدارانش کشنده و همچنین مخرب باشد، درک کردم.
داستان کامل وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید پالیگان خواندنی می باشد و همچنین مسائل بسیاری را در خصوص قبل و همچنین بعدیی اپیک گیمز توضیح میدهد. ولی باید توجه داشت با وجود تمام آن اتفاقات Gears of War 4 در استودیوی کوالیشن مایکروسافت در حال توسعه می باشد. قسمت و بخش چندنفرهی آزمایشی بازی قسمتهای آخر هفتهی قبل به پایان رسید و همچنین بازی در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) جهت کنسول ایکسباکس وان عرضه خواهد شد.
راد فرگوسن، ریاست استودیوی کوالیشن، که قبلاً در اپیک گیمز روی ایدهی ابتدایی و اولیه Gears of War 4 کار میکرد به تازگی توضیحاتی را در خصوص تفاوت دو ورژن و نسخهی در حال ساخت آن بازی (در استودیوهای اپیک گیمز و همچنین کوالیشن) ارائه داده می باشد. هرچند مایکروسافت در خصوص بودجهی ساخت Gears of War 4 چیزی نگفته می باشد با آن حال فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن نکردن به بودجهی تخمینی ۱۰۰ میلیون دلاری سویینی جهت آن بازی خیلی زیاد سخت می باشد.
نظر تو در مورد اراده و تصمیم راسخ مایکروسافت و همچنین مخالفتش با اپیک گیمز جهت تغییر پیدا کردن کردن Gears of War به یک بازی آنلاین مجانی و رایگان مانند Unreal Tournament جدید چیست؟
منبع: GameSpot
فروردین ۱۵, ۱۳۹۸
فروردین ۷, ۱۳۹۸
فروردین ۶, ۱۳۹۸
اسفند ۲۲, ۱۳۹۷