تحلیل دوج دارت مـدل ۲۰۱۵
لوازم یدکی خودرو
حدود ۴۰ سال بعد از آخرین دوج دارت اولیه، مد نو با مأموریتی مشابه، ویژگیهای مهم سواری را با قابلیتهای مدرن در پکیج مقرونبهصرفه ارائه کرده است.
خودرویی که برای این نقد مورد مصرف قرار گرفته به رنگ آبی مرواریدی لیزری در بدنه بوده که حالتی جذاب باطراوت برای دارت به ارمغان آورده است. طراحی بدنه بهصورت کلی شبیه به کرایسلر ۲۰۰ است بیش از همه، سبک رنگآمیزی بر شباهتهای زیبا شناسانه بین این دو تأکید کرد؛ به گونهای که دارت شبیه به یک ۲۰۰ کوچک شده است یا اینکه ۲۰۰ شبیه به دارت بزرگ است. بستگی به این دارد که کدام طرف نمایشگاه خودرو ایستاده باشید.
موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با صدایی عجیبوغریب برای پیشرانه دارت استفاده شده است. اما با ارتقا دور موتور، صوت آن اصلاح پیدا میکند، ولی وزن ۱۴۷۱ کیلوگرمی دارت، به عنوان باری بر روی دوش این موتور عمل میکند. با این حال، این موتور تنفس طبیعی با ۱۸۴ اسببخار قدرت و ۲۳۵/۹ نیوتنمتر گشتاور، میتواند در مدت ۸/۲ ثانیه سریع ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد مسیر یکچهارم مایل را نیز در مدت ۱۶/۲ ثانیه طی نماید ؛ دقیقاً مطابق آماری از دوج دارت با موتور ۱/۴ لیتری توربو گیربکس دستی شاهد بودهایم. همين طور با این موتور این مزیّت را دارد که دیگر با تأخیرهای توربو مواجه نیستیم.با این حال، شتاب تولید شده بوسیله موتور ۲/۴ لیتری نسبت بهبقیه خودروهای موجود در این کلاس، در سطح مبوسیله قرار دارد. به عنوان مثال، مزدا ۳ سدان با گیربکس اتوماتیک برای شتابگیری ۷/۶ ثانیه و برای طی کردن مسافت یکچهارم مایل ۱۵/۹ ثانیه زمان لازم دارد. در همین حال، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در دارت بهبهتر ی وظیفه خود را انجام میدهد قبل از رفتن به دنده بالاتر، به موتور مجوز میدهد که به حداکثر دور موتور برسد. در نتیجه در زمان گردش در شهر، همواره در دنده مناسب قرار خواهد داشت.
سیسـتم فرمان الکتریکی دارت، خطی عمل میکند و حالت وسط آن بسیار معین است؛ بهگونهای که همواره از حرکت مستقیم در بزرگراه مطمئن خواهید بود. شاسی خودرو میتواند به راحتی از تمام ناهمواریهای سخت جاده عبور نماید . کابین دارت بسیار ساکت آرام است. میزان صوت بیرون در ۱۱۲/۶۵ کیلومتر ۶۹ دسیبل اندازهگیری شده که به همان اندازه کابین مرسدسبنز C300 مد ۲۰۱۵ است.
ولی این شرایط خوب با پیچ خم جاده تغییر میکند و خودرو دچار یک بدفرمانی نسبی میشود. تایرهای دارت از نوع ۲۰۵/۵۵-۱۶ کانتیننتال کانتیپروکانتکت هستند این خودرو در آزمایش لغزش در پیچ، چسبندگی جانبی نسبتاً کم ۰.۸۳g را نشان میدهد؛ این در حالی است که در پیچیدن، مداخلهای جدّی از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی مشاهده شده قابلیت غیرفع السازی برای این سیـستم در دسترس نبوده است. شاسی دارت (CUSW) به عنوان محصولی از گردهافشانی مکانیکی فرهنگی بین فیات کرایسلر شرایط مناسبی دارد، ولی نمیتواند در سطح کامپکتهای فوقالعادهای مانند مزدا ۳ و فورد فوکوس قرار گیرد.
در داخل کابین، رنگ مشکی تمام سطوح را به غیر از ستونها طرح سقف سفید پوشانده است طراحی سادهای در آن به کار رفته است. صندلیها کیفیت خوب ی دارند به راحتی میتوان آنها را تنظیم کرد. این صندلیها برای داخل کابین دارت، حالت قدرتمند جادار که معین ه یک سدان فولسایز امریکایی است، ایجاد میکنند. پرداخت نهایی قطعات طراحی کابین نسبت به دارتهای اولیه اصلاح یافته، ولی گاهي بخشهای پلاستیکی، حس یک نسل قبل از دیگر از خودروهای حاضر در این کلاس را زنده میکند. سیسـتم آشنای Uconnect کرایسلر باز در اینجا حاضر است، ولی عقربهها حاوی تاخومتر، سرعتسنج، نشانگر سوخت دما در پنل وسائل ها حالتی قدیمی دارند و صفحه نمایش با رزولوشن پایین، ما را یاد زمان «آتاری» میاندازد.
تریم انتخاب شده برای خودروی آزمایش SXT است که بین مدل پایه SE (با موتور پرسروصوت ۲ لیتری چهار سیلندرش) مدل های بالاتر Aero، لیمیتد GT قرار میگیرد. مسائل ی مانند نوربالاهای اتوماتیک ، چرخهای ۱۶ اینچی آلومینیومی طرح مشکی جلوپنجره به صورت استاندارد در SXT ارائه شدهاند و علاوه بر آنها در خودروی تست از آپشنهای مختلف ی از عبارت «مجموعه هوای سرد» حاوی استارت از راه دور، گرمکن صندلیها گرمکن آیینه ها (۳۹۵ دلار) استفاده شده است. از دیگر آپشنها میتوان به گروه صفحه لمسی ۸/۴ اینچی Uconnect با امکاناتی مانند صفحه نمایش، یک دوربین نمای عقب، پورت USB ریموت، کنترل آیپاد و وسائل روشنایی پیرامونی اشاره کرد که با قیمت منطقی ۵۹۵ دلار مصرف شده است. همين طور امکانات کامل صوتی و راهبری به ارزش ۴۹۵ دلار، سال اشتراک SiriusXM به ارزش ۱۹۵ دلار و یک زاپاس کامپکت به ارزش ۳۵۰ دلار برای خودروی تست تهیه شده است. در همین حال، استفاده از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به جای نوع دستی آن هزینه ای مساوی ۱۲۵۰ دلار به همراه داشته است. در نتیجه، قیمت خودروی تست به رقم ۲۳۰۷۰ دلار رسیده است.
در این سطح از قیمت، گزینههای بسیاری در بازار موجود است. با این حال، اگر به دنبال طراحی درخشان، سواری ساکت و راحت و یک سیـستم اطلاعات و سرمی مناسب برای تحلیل دینامیک و عملکرد رانندگی هستید، دارت SXT ممکن است گزینهای مناسب برای شما باشد. با این حال، چنانچه در اولویتهای خود به دنبال لذت در رانندگی هستید، باید در جایی دیگر دنبال آن بگردید.
معین ات:
نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
قیمت مـدل آزمایش : ۲۳۰۷۰ دلار (قیمت مـدل پایه: ۱۹۷۹۰ دلار).
نوع موتور: SOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
گنجایش: ۲۳۶۰ سیسی.
قدرت: ۱۸۴ اسب بخار در ۶۲۵۰ دور در دقیقه.
گشتاور: ۲۳۵/۹۱ نیوتنمتر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه.
گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:
فاصله محوری: ۲/۷۰۳ متر.
طول ماشین : ۴/۶۷۱ متر.
عرض: ۱/۸۲۹ متر.
ارتفاع: ۱/۴۶۶ متر.
وزن کلی: ۱۴۷۱ کیلوگرم.
تست های سرعت:
صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۲ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۲/۵ ثانیه.
صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۳ ثانیه.
استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۵ ثانیه.
عبور از یکچهارم مایل: ۱۶/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۸/۴ کیلومتر بر ساعت.
سرعت نهایی (محدودیت قانونی): ۲۰۴/۳۹ کیلومتر بر ساعت.
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲۰۶ متر.
استفاده سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت در آزمایش : ۸/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مرداد ۱۵, ۱۳۹۸
مرداد ۱, ۱۳۹۷
تیر ۲, ۱۳۹۷
دی ۲۴, ۱۳۹۶